Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Δόμνα Σαμίου - της φύσης και του έρωτα

Η κυρά Δόμνα δεν είναι πια ανάμεσά μας. Έφυγε το βράδυ του Σαββάτου για το μεγάλο ταξίδι. Όμως θα συνεχίσει να μιλά, να πετά και ν΄αγγίζει τις ψυχές όλων εκείνων που την αγάπησαν για τη φωτεινή τέχνη της και την πολύτιμη προσφορά της. domnasamiou.gr
Domna Samiou, Greece's foremost exponent of traditional music -who did more than anyone in modern times to research, perform, preserve and disseminate the country's musical folklore- died, following a short illness.  domnasamiou.gr


Περιεχόμενα
Μέσα απ’ τα τραγούδια αυτού του CD η Δόμνα θέλησε να θυμίσει πως στα παλιότερα χρόνια η φύση αποτελούσε αντικείμενο λατρείας και δέους για τον άνθρωπο κι όχι στόχο καταστρεπτικής μανίας, του έδειχνε τα πρότυπα της απόλυτης ομορφιάς, τάξης και αρμονίας. Η λαϊκή φυσιολατρία των δημοτικών τραγουδιών δεν έχει σχέση με καμιά ρομαντική νοσταλγία. Πηγάζει αβίαστα και ευρηματικά σαν γνήσιο γέννημα της ίδιας της ζωής και της καθημερινής εμπειρίας, γι αυτό και μπορεί να εκφράζεται μ’ έναν αψεγάδιαστο ποιητικό τρόπο.
Έτος έκδοσης:2006
Τύπος Μέσου:CD
Κατηγορία: ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΑ

Παραγωγή: Καλλιτεχνικός Σύλλογος Δημοτικής Μουσικής Δόμνα Σαμίου


CD 1
01. Δεν ξημερώνεις μαύρη αυγή 05:17
02. Έβγα ήλιε μ’ έβγα 03:48
03. Κοντούλα λεμονιά 05:05
04. Σιμά σα ξημερώματα 04:20
05. Αυγή τσ’ αυγής 03:40
06. Χειμώνας κι ο χινόπωρος 04:25
07. Η θάλασσα με δέρνει 03:04
08. Γιουβαρλαντούμ 01:49
09. Ήλιε μου, ίντα σου ’καμα 03:48
10. Αν αποθάνω, θάψον με 05:02
11. Ποταμέ, τζάνεμ ποταμέ μου 04:43
12. Το παράπονο της μηλιάς 06:18
13. Περιβόλι μ’ οργωμένο 06:05
14. Βγήκα ψηλά στον Έλυμπο 03:14
15. Βιργινάδα 04:11
16. Σαράντα πέντε λεμονιές 04:30
CD 2
01. Ποιός είδε πράσινο δεντρί 03:47
02. Αυτοσχεδιασμός με τοξωτό ταμπουρά 01:28
03. Σγουρέ βασιλικέ μου 04:03
04. Η κόρ’ εξέβεν σο παρχάρ 04:10
05. Πέρτικαν εμέρωνα 03:09
06. Νανούρισμα 02:02
07. Λαγκάδι ξερολάγκαδο 03:11
08. Απάνω στην τριανταφυλλιά 03:57
09. Εσείς τριανταφυλλάκια μου 03:59
10. Ο σταυραετός κι η πέρδικα 02:23
11. Περιβόλι ν-είχα η πάπια 03:00
12. Μέσα σ’ ώριο περιβόλι 03:20
13. Βιολέτα του Γιονάρη 04:20
14. Ζαρκαδιό 02:40
15. Άσπρο πουλάκι κάθεται 03:31
16. Φώτα το φεγγαράκι μου 03:30
17. Αγιόγιαννης 04:29
18. Όλα τα πουλάκια ζυγά-ζυγά 04:08


Εισαγωγικό σημείωμα
Ο λαός μας έχει κάνει τα πάντα τραγούδι. Κάθε σημαντική εκδήλωση αλλά και κάθε μικρή, καθημερινή δραστηριότητα: από τη γέννηση ως το θάνατο, από το νανούρισμα ως το μοιρολόι. Ανάμεσα σ’αυτά τα τραγούδια όπως είναι φυσικό, πολλά είναι αφιερωμένα στην αγάπη και σχεδόν πάντα συνδέονται με τη φύση και τις ομορφιές της.
Στα παλιότερα χρόνια η φύση αποτελούσε αντικείμενο λατρείας και δέους για τον άνθρωπο, όχι εμπόδιο στα σχέδια του , όχι στόχο καταστρεπτικής μανίας. Στις μέρες μας όλο και πιο συχνά ακούμε για πλημμύρες, για μεγάλες πυρκαγιές δασών, για οικολογικές καταστροφές.
Αιτία; Η απληστία του σημερινού ανθρώπου, το χάσιμο της επαφής με το πολύτιμο, πανέμορφο φυσικό περιβάλλον.
Με αυτό το δίσκο ακτίνας, λοιπόν, θέλω να υπενθυμίσω και να υπογραμμίσω ότι για τους ανθρώπους πριν από μας που έφτιαξαν τα τραγούδια που παρουσιάζουμε εδώ οι συνεργάτες μου κι εγώ, η φύση συγκέντρωνε όλες τις ομορφιές του κόσμου που μας περιβάλλει: από το «φεγγάρι που φωτάει ως το πρωί» ως το «μαργαριταροσπαρμένο περιβόλι», από το «ψιλόλιγνο κυπαρίσσι» ως τα πολύχρωμα άνθη του αγρού. Ακόμα και για να αναφερθεί στα πιο αγαπημένα του πρόσωπα, ο λαός δανειζότανε στοιχεία από τον φυσικό κόσμο: «πέρδικα μου πλουμιστή» - «σγουρέ βασιλικέ μου» - «βιολέτα μ΄ ανθισμένη»... η κοπέλα. «Σταυραετός» - «ψηλό κυπαρίσσι» η «ορμητικός ποταμός»... ο νέος.
Θαυμάζω απεριόριστα τους στίχους και τις μελωδίες που εμπνευστήκαν απλοί συνάνθρωποι μας και θέλησα να μοιραστώ μαζί σας την ομορφιά αυτών των τραγουδιών που συγκέντρωσα: διαφορετικά για κάθε εποχή του χρόνου, για κάθε περίσταση, για κάθε περιοχή. Θέλησα να σας θυμίσω ότι τότε οι άνθρωποι αγαπούσαν και σέβονταν τη φύση και το περιβάλλον.
Δόμνα Σαμίου (2006)


Συντελεστές Δίσκου
Συντελεστές παραγωγής
Δόμνα Σαμίου (Έρευνα, Επιλογή, Μουσική επιμέλεια), Σωκράτης Σινόπουλος (Μουσική επιμέλεια), Δάφνη Τζαφέρη (Διεύθυνση παραγωγής), Τασία Παπανικολάου (Βοηθός παραγωγής), Γιώργος E. Παπαδάκης (Μουσικός σύμβουλος)
Συντελεστές ήχου
Γιώργος Καρυώτης (Ηχολήπτης), Γιώργος Καρυώτης (Επεξεργασία ήχου), Πέτρος Σιακαβέλλας (Επεξεργασία ήχου), Σωκράτης Σινόπουλος (Επεξεργασία ήχου)
Συντελεστές εντύπου
Γιώργος E. Παπαδάκης (Συγγραφή κειμένων), Μιχάλης Ελευθερίου (Αγγλική μετάφραση), Μαίρη Σταθοπούλου (Επιμέλεια κειμένων), Κωνσταντίνα Ανανίδη (Καλλιτεχνική επιμέλεια εντύπων), Χριστίνα Κατσίχτη (Καλλιτεχνική επιμέλεια εντύπων), Μαρίνα Ορφανίδου (Καλλιτεχνική επιμέλεια εντύπων), Θωμάς Παπανικολάου (Καλλιτεχνική επιμέλεια εντύπων)
Τραγουδιστές
Τραγούδι
Δόμνα Σαμίου ( Περιβόλι ν-είχα η πάπια , Δεν ξημερώνεις μαύρη αυγή , Άσπρο πουλάκι κάθεται , Ποταμέ, τζάνεμ ποταμέ μου , Λαγκάδι ξερολάγκαδο , Χειμώνας κι ο χινόπωρος , Σγουρέ βασιλικέ μου , Βγήκα ψηλά στον Έλυμπο , Όλα τα πουλάκια ζυγά-ζυγά , Φώτα το φεγγαράκι μου , Ποιός είδε πράσινο δεντρί , Σαράντα πέντε λεμονιές , Νανούρισμα )
Κώστας Αντιμισιάρης ( Το παράπονο της μηλιάς , Ο σταυραετός κι η πέρδικα )
Βαγγέλης Δημούδης ( Αγιόγιαννης )
Μιχάλης Ζάμπας ( Κοντούλα λεμονιά , Βιργινάδα , Εσείς τριανταφυλλάκια μου )
Ζαχαρίας Καρούνης ( Περιβόλι μ’ οργωμένο , Απάνω στην τριανταφυλλιά , Έβγα ήλιε μ’ έβγα )
Κατερίνα Παπαδοπούλου ( Ήλιε μου, ίντα σου ’καμα , Μέσα σ’ ώριο περιβόλι , Πέρτικαν εμέρωνα )
Ηλίας Υφαντίδης ( Αν αποθάνω, θάψον με , Σιμά σα ξημερώματα , Η κόρ’ εξέβεν σο παρχάρ )
Χορωδία
Ομάδα Κρητών ( Αυγή τσ’ αυγής )
Χορωδία του Καλλιτεχνικού Συλλόγου Δημοτικής Μουσικής Δόμνα Σαμίου ( Δεν ξημερώνεις μαύρη αυγή , Ήλιε μου, ίντα σου ’καμα , Λαγκάδι ξερολάγκαδο , Όλα τα πουλάκια ζυγά-ζυγά , Η θάλασσα με δέρνει , Ποιός είδε πράσινο δεντρί , Σαράντα πέντε λεμονιές , Βιολέτα του Γιονάρη )
Μουσικοί
Κλαρίνο
Θοδωρής Γεωργόπουλος ( Άσπρο πουλάκι κάθεται , Λαγκάδι ξερολάγκαδο , Περιβόλι μ’ οργωμένο , Χειμώνας κι ο χινόπωρος , Κοντούλα λεμονιά , Βγήκα ψηλά στον Έλυμπο , Απάνω στην τριανταφυλλιά , Έβγα ήλιε μ’ έβγα , Φώτα το φεγγαράκι μου , Σαράντα πέντε λεμονιές , Ζαρκαδιό , Βιργινάδα , Εσείς τριανταφυλλάκια μου )
Φλογέρα
Θοδωρής Γεωργόπουλος ( Περιβόλι ν-είχα η πάπια , Λαγκάδι ξερολάγκαδο , Όλα τα πουλάκια ζυγά-ζυγά )
Γκάιντα Θράκης
Γιάννης Ντομπρίδης ( Αγιόγιαννης )
Τσαμπούνα
Γιάννης Τσαμπανάκης ( Το παράπονο της μηλιάς )
Αγγείον
Ηλίας Υφαντίδης ( Αν αποθάνω, θάψον με )
Βιολί
Νίκος Οικονομίδης ( Περιβόλι ν-είχα η πάπια , Δεν ξημερώνεις μαύρη αυγή , Ήλιε μου, ίντα σου ’καμα , Μέσα σ’ ώριο περιβόλι , Ποταμέ, τζάνεμ ποταμέ μου , Περιβόλι μ’ οργωμένο , Πέρτικαν εμέρωνα , Βγήκα ψηλά στον Έλυμπο , Απάνω στην τριανταφυλλιά , Έβγα ήλιε μ’ έβγα , Όλα τα πουλάκια ζυγά-ζυγά , Φώτα το φεγγαράκι μου , Η θάλασσα με δέρνει , Ποιός είδε πράσινο δεντρί , Σαράντα πέντε λεμονιές , Γιουβαρλαντούμ , Βιολέτα του Γιονάρη , Ζαρκαδιό )
Αχιλλέας Χαλκιάς ( Κοντούλα λεμονιά , Βιργινάδα , Εσείς τριανταφυλλάκια μου )
Λύρα Καρπάθου
Νίκος Νικολάου ( Το παράπονο της μηλιάς , Ο σταυραετός κι η πέρδικα )
Πολίτικη λύρα
Σωκράτης Σινόπουλος ( Άσπρο πουλάκι κάθεται , Σγουρέ βασιλικέ μου )
Λύρα Πόντου
Ηλίας Υφαντίδης ( Σιμά σα ξημερώματα , Η κόρ’ εξέβεν σο παρχάρ )
Ταμπουράς μικρός
Ευγένιος Βούλγαρης ( Ποιός είδε πράσινο δεντρί )
Τοξωτός ταμπουράς
Ευγένιος Βούλγαρης ( Σγουρέ βασιλικέ μου , Αυτοσχεδιασμός με τοξωτό ταμπουρά )
Λάφτα
Σωκράτης Σινόπουλος ( Δεν ξημερώνεις μαύρη αυγή , Ήλιε μου, ίντα σου ’καμα , Μέσα σ’ ώριο περιβόλι , Σγουρέ βασιλικέ μου , Πέρτικαν εμέρωνα , Έβγα ήλιε μ’ έβγα , Όλα τα πουλάκια ζυγά-ζυγά , Φώτα το φεγγαράκι μου , Η θάλασσα με δέρνει , Σαράντα πέντε λεμονιές , Γιουβαρλαντούμ , Βιολέτα του Γιονάρη , Ζαρκαδιό )
Σαντούρι
Ουρανία Λαμπροπούλου ( Μέσα σ’ ώριο περιβόλι , Πέρτικαν εμέρωνα , Η θάλασσα με δέρνει )
Λαούτο
Κώστας Παπαπροκοπίου ( Δεν ξημερώνεις μαύρη αυγή , Ήλιε μου, ίντα σου ’καμα , Μέσα σ’ ώριο περιβόλι , Σγουρέ βασιλικέ μου , Πέρτικαν εμέρωνα , Η θάλασσα με δέρνει , Ποιός είδε πράσινο δεντρί , Βιολέτα του Γιονάρη , Ζαρκαδιό )
Κώστας Πρωτόπαπας ( Το παράπονο της μηλιάς )
Γιάννης Τσαμπανάκης ( Ο σταυραετός κι η πέρδικα )
Κώστας Φιλιππίδης ( Περιβόλι ν-είχα η πάπια , Άσπρο πουλάκι κάθεται , Ποταμέ, τζάνεμ ποταμέ μου , Λαγκάδι ξερολάγκαδο , Περιβόλι μ’ οργωμένο , Χειμώνας κι ο χινόπωρος , Κοντούλα λεμονιά , Βγήκα ψηλά στον Έλυμπο , Απάνω στην τριανταφυλλιά , Έβγα ήλιε μ’ έβγα , Όλα τα πουλάκια ζυγά-ζυγά , Φώτα το φεγγαράκι μου , Σαράντα πέντε λεμονιές , Βιργινάδα , Εσείς τριανταφυλλάκια μου )
Νταούλι
Βαγγέλης Καρίπης ( Αγιόγιαννης , Αν αποθάνω, θάψον με , Σιμά σα ξημερώματα , Η κόρ’ εξέβεν σο παρχάρ , Ζαρκαδιό )
Κώστας Μερετάκης ( Περιβόλι ν-είχα η πάπια , Λαγκάδι ξερολάγκαδο , Περιβόλι μ’ οργωμένο , Χειμώνας κι ο χινόπωρος , Όλα τα πουλάκια ζυγά-ζυγά )
Τουμπελέκι
Κώστας Μερετάκης ( Έβγα ήλιε μ’ έβγα , Σαράντα πέντε λεμονιές )
Μπεϊντίρ
Βαγγέλης Καρίπης ( Ήλιε μου, ίντα σου ’καμα , Μέσα σ’ ώριο περιβόλι , Σγουρέ βασιλικέ μου )
Κώστας Μερετάκης ( Άσπρο πουλάκι κάθεται )
Ντέφι
Κώστας Μερετάκης ( Κοντούλα λεμονιά , Βγήκα ψηλά στον Έλυμπο , Απάνω στην τριανταφυλλιά , Βιργινάδα , Εσείς τριανταφυλλάκια μου )
domnasamiou.gr

Σχόλια

Δημοσίευση σχολίου


If you have any problem about Expired links, Please feel free to contact me via email!

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο